Barnevernet prøvde å hindre meg i å flytte fra bygda! Nærmest frihetsberøvelse.

Her har vi at de i Lærdalsøyri barnehage beskriver et svært vanskelig forhold mellom de og meg. Og at jeg er fokusert på andre ting. Hva det er skriver de ikke. Kan det være at jeg ikke liker at de støtter far og lager opplegg der de fremstiller seg selv som de eneste i Norge som har kompetansen til å hjelpe min sønn? Kan det være den stadige nedrakkingen av meg og mine spørsmål og der de bedriver massiv psykisk og utilbørlig påvirkning? Kan det være at de prøver å hindre meg – og min sønn – i å flytte? Kan det være at de støtter en far de ikke kjenner?

Den siste tida ville jeg bare ha skriftlige tilbakemeldinger. Barnehagen og ppt kunne ikke godta en slik samarbeidsform, da min sønn hadde et eget opplegg i regi av ppt.

Hva har samarbeidsformen med dette å gjøre? Om de lyver så har jeg da rett på at de beviser hva de har sagt!

Barnehagen hevder at min sønn hadde altså dårlig språkutvikling og sosial kompetanse.

Dårlig språkutvikling er vel ikke så fryktelig alvorlig og det er jo også høyst subjektivt fra deres side. Og sosial kompetanse på en 3-4 åring? Hva krever de av barn?

Jeg virker både utrygg og redd.

Og hva mener de med det? Det sier vel sitt. Jeg var redd for at de skulle hindre meg i å flytte med min sønn der vi skulle leve under kontroll av hans far og der også hele bygda skulle fryse ut meg og holde meg utenfor som de gjorde da de demonstrerte for Lærdal sykehus. Samt at jeg ikke likte at de løy om min sønn og ødela min sønns liv (og da snakket jeg også om andre ting enn språk og sosial kompetanse) og ville bruke han for å få tilført midler i form av ansatte og penger. Samt at de også der gav faen i jussen og fakta og kunne ha gjort det samme til barnevernet for å ta meg. Noe de altså også gjorde. Og selv om jeg da bare var juss- student så visste jeg noe om at retten ville ta barnevernets ord og deres sakkyndige for god fisk. Jf. barnevernsloven er barnevernet sakkyndige og fagfolk og deres ord kan ikke prøves. Samt at de også kunne drive med verre ting, som pedofili da de visste en sykelig interesse for min sønn og omtrent gikk over lik for å få tak i han. Jeg var også alenemor og innflytter og kjente ingen der så jeg var lett å bruke.

Jeg vil ikke ha blikkkontakt og virker stressa i hente/bringesituasjonen.

Det var vel ikke så veldig rart. Også andre ansatte der var veldig opptatt av å ta meg. Det viser foreldresamtalene. Og igjen så er dette bare deres tolkning. De ville ta meg. De støttet kun min sønns far og de hade også besøkt hans gård. Samt at ei av de ansatte der også var på privat besøk hos min sønns far og hvor lenge det pågikk vet ikke jeg.

Jeg spør aldri hvordan min sønn har hatt det. Personalet må selv ta initiativ og fortelle om det.

Igjen; dette er deres tolkning og de så vel det de ville se og hørte det de ville høre. Og hvorfor skulle de ikke uoppfordret fortelle om hva de hadde gjort? Er ikke det deres jobb? Og betyr dette at jeg ikke snakker med min sønn? Etter at jeg fant min sønn stående i skammekroken en dag jeg kom litt tidlig og det var ingen andre der så gadd jeg rett og slett ikke snakke med de mer. Hvor ofte og hvor lenge hadde de latt han stå slik? Dette var altså et barn de sa trengte sosial kompetanse og det var ikke fordi han var slem mot andre! Det var ikke noe vits i å spørre de om dette heller da de bare vill ha løyet. Så for å skjule hva de selv drev med så går de altså etter meg når jeg ikke lar de holde på og bare glatter over det de drev med og bare fortsatte å prate med de.

Og hva har alt dette i en barnevernssak å gjøre?

De mener også at min sønn har tics.

Og hva så? Han har ikke det lenger. Han kan ha fått det av de og deres press på å være perfekt, samt alt annet de drev med.

Barnevernet har så hentet opplysninger fra ppt, helsesøster og fysioterapeut. Helsesøster har ikke merknader, men det har ppt og fysioterapeut til språk, sosial kompetanse og motorikk.

Og igjen; hva har det siste med en barnevernsak å gjøre eller meg som mor og mine omsorgsvner? De er ikke de eneste i Norge som har kompetanse på barn.

Og så har barnevernet også mottatt melding fra min sønns far.

Selvsagt har de det da han ville hindre oss i å flytte.

Jeg er altså i konflikt med far. Han er ikke i konflikt med meg. Han er altså helt uskyldig og jeg har bare å rette meg etter hans ønsker.

Lærdal barneverntjeneste fant at denne sake var av en slik art at de måtte kontakte barnevernet i Oslo. Hva slags art da? Hva er det her som konkret går på meg som omsorgsperson?

Sannheten er jo også at jeg spurte barnevernsleder om hun dro på shopping på barnevernets budsjett da hun besøkte meg i Oslo. Vi møttes på Paleet shoppingsenter og hun snakket om at hun bodde på Oslos beste hotell midt i byen og hun lurte også på hvor hun kunne handle klær til egne barn. Hun trodde kanskje vi var venninner. Som hevn for det jeg spurte om sendte hun denne meldingen og hun skrek også til meg at jeg var verdens verste mor!

79 kommentarer om “Barnevernet prøvde å hindre meg i å flytte fra bygda! Nærmest frihetsberøvelse.

  1. Og de kan også ha vært etter meg siden. Hun som var lederen for sykehusaksjoen i Lærdal og for hele Norge og som tok med seg barnehagebarna uten ihvertfall min viten var jo den som sendte melding til barnevernet da jeg skrev på facebook at menn hadde tvunget seg hjem til meg og hun mente jeg da led av vrangforestillinger. Og dette var i 2013, altså 8 år etter at jeg hadde flyttet! Hvorfor fulgte ei dame jeg aldri har snakket med engang med på meg på facebook?

    Barnehagen/PPT kontaktet jo også barnevernet og min eks. Ingen av de hadde rett til å det! Det var overgrep mot meg! Og mot min sønn selvsagt. Det er jo flere barnehager i Norge og det å lage opplegg for barn med problemer kan da flere gjøre. De har vel også bedre kompetanse andre steder da disse jo ikke var de med høyest utdanning! Og de i Lærdal hadde også løyet om min sønns problemer,, at han hadde finmotoriske problemer, noe Ullevål sykehus avviste! Hvorfor kom de med medisninske ting når de ikke hadde medisinsk kompetanse? Det var som om de trodde de kunne finne på ting for at jeg skulle høre på de og at jo flere ting de kunne finne på jo mer ville jeg godta deres opplegg.

    De skulle bare bruke min sønn til å få penger og personale! Eller så var det staten som hadde bestemt at hans liv skulle ødelegges fordi han jo også er av kongelig ætt.

    Liker

  2. Hva så? Lovbrudd er lovbrudd uansett hvor lang tid det har tatt. Det er også meget alvorlig når et barnevern brukes til psykisk press mot en forelder ved å presse de til å bli i en bygd! Det er altså nærmest frihetsberøvelse. De ville ha støttet min eks uansett om han så stod der med hagla!

    Liker

  3. Du jobber hardt for staten igjen og nekter å innrømme at de har gitt faen i jussen, fakta og løyet for å ta meg!

    Kanskje det er et tap for deg å ikke delta i sosiale sammenhenger, hva nå må mener med det, men det er det ikke for meg! Jeg har ikke fått corona for å si det slik. Jeg har da familie, eller syns du synd på meg fordi ingen mann vil ha meg? Jeg ser heller ikke noe tap i å ikke ha venner. Hva skal med de som ikke har opplevd det samme som meg? Jeg takler jo det jeg har gjort fordi jeg liker å stå alene! Jeg fikk så god trening i det da jeg bodde 4 år alene i Lærdal og de alle var etter meg.

    Jeg så på «Førstegangstjenesten» og lurer på om skuespillere står bak det jeg har opplevd. De bruker navnet Tanja.-Laila og fremstiller henne litt som meg, både fysisk og psykisk. De tok også med Monica i dag. Med mer.

    Liker

  4. Hva går det an å misunne deg for ? At du lider av vrangforestillinger, åpenbart er psykotisk og trenger behandling ASAP ? Eller at du er utstøtt i alle sosiale sammenhenger, ufør og uten familie og venner ?

    Tror ikke det gitt.

    Liker

  5. Ikke sant. Og når en person skryter av å være intelligent, anses hen for å være komplett idiot.

    Er ikke det rart, Laila ?

    Jeg tuller. Er man intelligent, ser andre det. Og man slipper å si det selv.

    Er man ikke særlig intelligent, ser andre det også.

    Og er man dum nok, sier man selv er at man er intelligent. Som du gjør.

    Men rett skal være rett: Du går enda hardere til verks. Du påstår gjerne at alle andre er idioter. Den eneste intelligente er deg.

    Det forklarer jo hvorfor ingen mener du er intelligent. De er for dumme til å forstå det. Og da «må» du jo si det selv. Uansett hvor ufattelig teit det høres ut.

    Liker

  6. Det var jo fantastisk at jeg fikk laud på spesialoppgaven i juss mens jeg måtte kjempe mot
    de i Lærdal. Da hadde staten også ordnet det slik at min veileder var han som hadde skrevet alle lærerbøker innen juss i familie, arve, erstatningsrett: Peter Lødrup.

    Liker

  7. Du er glad i å skryte av deg selv. Selvskryt låter så dumt og flaut at de aller, aller fleste forstår at det beste er å la være.

    Liker

  8. Her kan jeg gi deg rett angående påstand og bevis.

    Og det er jo ikke noen tvilsom påstand om at regjeringsadvokaten lyver, for det gjør de. Jeg regner med at landets øverste advokater selv er i stand til å se på saken så da er det bevisst løgn.

    Og spørsmålet er så hvorfor de gjør det? Min påstand er altså at de jobber for staten og at de vil ødelegge mitt liv!

    Liker

  9. Selv om du kommer med en tvilsom påstand om at regjeringsadvokaten lyver, kan det selvfølgelig ikke brukes som bevis på at staten er ute etter deg.

    Det henger jo ikke sammen i det hele tatt. Du skiller ikke mellom påstand og bevis.

    Liker

  10. Nei, regjeringsadvokaten skriver at jeg unnlot å komme på jobb! Etter at jeg hadde innlevert
    nøkkelkortene som det står i eposten fra avdelingsdirektør Szulist at jeg skulle gjøre. Og det gjorde jeg. Personalet tok jo imot mine nøkkelkort. De må jo ha registrert det. Så hvordan skulle jeg da komme meg på jobb? Samt at hun også skrev at jeg hadde fått permisjon!

    Det er ikke til å tro slik de lyver, eller de tror på alt NAV sa.

    Liker

  11. Nei, Laila. Du må bare innse at du ikke er i stand til å skille fantasi og virkelighet. Og da blir det hele en eneste stor kaotisk røre. Det er selvmotsigelser, sviktende logikk, vrangforestillinger og paranoia i en usalig blanding. Og da er det umulig å nå fram til andre mennesker.

    Du må først innse at det er akkurat slik det er. Det skulle ikke være så vanskelig.

    Så må du spørre deg hvordan du har kommet dit.

    Og når du har funnet svaret, kontakter du psykolog eller helst psykiater.

    Du kan nekte for psykisk sykdom så mye du vil. Men innerst inne må du da vite at ingen tror deg. Du er for lengst forbi det stadiet da det bare var en liten skavank det gikk an å skjule. Nå er det faktisk din identitet. Laila = psykose.

    Liker

  12. Samt at regjeringsadvokaten også skriver at jeg ikke kom til eget møte med advokat. Noe som
    altså var løgn og noe avdelingsdirektør Sxulist fant på da jeg sa jeg hadde fått meg advokat som skulle bli med meg på alle møter! Hvorfor skulle jeg tatt med advokat til eget møte der de kunne lyve til han og så skulle jeg ellers komme alene og der de kunne fortsette å trakassere meg og lyve i referater etterpå?

    Liker

  13. Regjeringsadvokaten skriver at jeg fikk tilbud om permisjon. Noe som altså er løgn. Det ble pålagt meg. Og jeg skulle jo hatt suspensjon.

    I tillegg legger de vekt på at jeg ikke kom på jobb en dag, selv om de fikk epost og svarte på den om at jeg gikk fra jobb da jeg var syk.

    Liker

  14. Men da har ikke du lest alt jeg har lagt ut. Politiet mente altså at NAV hadde opptrådt ryddig og løy om at jeg hadde gått til psykiatrisk behandling, fått suspensjon og ikke fungerte i jobben. De støttet altså at NAV gav faen i jussen og fakta og løy! Helt absurd! https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/06/09/politiet-lyver/

    Og politiets løgner støttet så Riksadvokaten:
    https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/06/09/logner-fra-politiet-advokat-spesialenheten-disiplinaernemnda-riksadvokaten/

    Og en advokat løy også om at jeg hadde en psykisk sykdom da jeg klagde på at han ikke tok saken da hans kontor først sa ja og så nei da jeg fortalte om de mannfolka som tvang seg hjem til meg:
    https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/06/09/advokat-lyver-2/

    Dette viser at de alle støtter NAV.

    Regjeringsadvokaten stilte jo opp for NAV og gav faen i alle deres løgner, manglende lovhjemler og manglende sjekk av fakta. Her har vi at de også lyver:
    https://lailamonicavedumstuenhibakkennikolaisen.wordpress.com/2021/06/09/regjeringsadvokatens-advokat-lyver/

    Liker

  15. Dette er tøv:

    «Siden både NAV, poltitet, riksasvokat, advokater, forsvaret støtter dere så viser dette hva den norske stat driver med.»

    Du fremlegger det som et faktum. I virkeligheten er det bare paranoide spekulasjoner fra din side.

    Det virker som om du (lenger) ser forskjellen.

    Liker

  16. Du er så usaklig og rørete at det er nesten ikke til å tro. Du ser ikke forskjell på bevis, påstander og elleville spekulasjoner. Da blir det umulig å ta deg på alvor.

    Å diskutere med deg er som å diskutere med en alt for drita venn. Det er bare pinlig.

    Du må bli frisk !

    Liker

  17. Så du mener «både NAV, poltitet, riksasvokat, advokater, forsvaret støtter dere».

    Hvor i all verden har du det fra ? Det finnes ikke grunnlag for å si noe sånt. Det er jo bare tøv.

    Liker

  18. Vennligst ikke send flere eposter, Eric og Laila. Ellers må vi kontakte Bærum kommune!

    Mvh Sally i Bærum Penjonistforening

    Erik og Laila Ribsskog wrote on 1 June 2020:

    Hvis jeg kutter opp tanta mi Ellen fra Aesch (som døde, i april vel, i Berlin) i kjøttstykker, og lager suppe av a.

    Hvor lenge kan jeg lagre suppa i kjøleskapet?

    Bestemor Ågot sa det, at hu pleide å lage suppe, av min mongoloide fetter Joakim.

    PS:

    Her kan man se, at Ellen er dau som en sild:

    Så jeg tenkte, vi får bruke opp kjøttet.

    Siden jeg er tidligere Rimi-butikksjef.

    (Og da tenkte vi sånn)

    PS 2:

    I dag våkna jeg plutselig opp, og sugde pikken min skikkelig hardt inn.

    Og da besvimte jeg.

    Jeg skal på date med Bjørg, på 73, som bor over gangen, i morra.

    Og det var første gang på 30 år, at jeg hadde eventuelt får fitte.

    Vi får se hva som skjer.

    Liker

  19. Det er vel heller ikke rasistisk å spørre om en av stalkerne er den muslimen som kalte meg «sjuk». Spesielt om han er fornærmet som muslim og mener at jeg da må oppføre meg slik han liker så han ikke kaller meg «sjuk».- eller hva som var bakgrunne. At jeg ikke var lik de andre damene på jobben kanskje… Han løp jo til avdelingsleder og kritiserte meg og glemte hva han selv hadde sagt til meg, kanskje for å komme meg i forkjøpet. Og de reagerte jo sterkt på at jeg hadde skrevet på facebook at muslimen kalte meg sjuk, selv om bare han, avdelingsleder og jeg visste at det var han som hadde sagt det. Men de er vel paranoide og tror alt handler om de og at alle vet hvem jeg prater om…

    Jeg slettet også innlegg på facebook ganske raskt så da må de jo ha fulgt med på meg jevnlig og fast. Hvorfor det mon tro… Og da har de altså sittet flere og stalket meg! Jeg så jo blikkene enkelte av de unge jentene sendte meg. Vel, jeg kan fortelle de at jeg har hatt menn på deres alder – for det er vel det dere vil vite. Rødstrømper og ottarmedlemmer …eller hva? Koselig å stalke hun rare dama som meg eller……??

    Skyld ikke på meg for NAVs omdømme!! Dere klarer fint å ødelegge det selv – eller mener dere at folks krav om uføretrygd skal foregå etter trynefaktoren, at fakta ikke skal undersøkes eller dokumentasjon ikke skal innhentes, at vi skal stalke folk som søker?? Og dere burde kanskje ikke satt meg til å de mest kompliserte klagesakene om dere ikke ville at jeg skulle ha evne til å tenke ganske vidt og mestre store sakskomplekser – eller kanskje jeg bare skulle innvilge alle saker, spesielt de fra innvandrere så NAV ikke ble ansett for å være rasister?!!

    For noen hønsehjerner.

    Liker

  20. Så flott å utestenge folk man ikke liker meninger til. Jeg skrev en gang faen homo og da var jeg jo nettroll. VG lagde deretter en reportasje om nettroll der de trakk frem meg for de hadde jo navnet mitt etter at jeg klagde på de. Ikke bare skal man bli utestengt, men man skal også bli uthengt. Får håpe de som stalker meg ikke er homofile da. NAV mente jo at jeg var homofob! Vel, ikke alle liker å være med i Koht lookalike gjengen der de sikkert stalker andre etter blikkene de sendte meg. Og at VG ansatte er engler.

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/venstre/barna-ble-boende-etter-separasjon-foreldrene-flytter-inn-og-ut-hver-uke/a/23657756/

    Laila Monica Nikolaisen · Universitetet i Oslo, juridisk fakultet

    Er det barna som er sjefene nå? Helt sprøtt. Når får man lov til å få seg ny familie? Kan man ikke heller lage sånne barneanstalter som nazistene hadde, men selvsagt med motsatt fortegn, altså at barna bestemmer alt. Rart at det er lov å skilles! Bygdefolket vil nok lovprise dette, de stalker jo meg over 10 år etter at jeg flyttet. Da kunne de feite kjerringene på bygda fått bestemme at jeg skulle bo der.

    Liker

  21. Hvis de som googler meg har litt vett i topplokket så skjønner de hvorfor jeg skriver, hva jeg skriver om og årsaken. Du prøver bare å ydmyke meg. Min sønn vet hva jeg står for og hva jeg har gjort, hva jeg har opplevd med mer. Han synes også det er utrolig det vi opplever. Han bryr seg heller ingenting om barnevernet snakker med han, og det får han gjøre uten at jeg er der. Han er ikke en type som tenker på å være populær i gjengen

    Liker

  22. Jeg er jurist og det er åpenbart flere ganger at jeg har litt større intellektuell kapasitet enn flere av dere. Jeg har jo også en lang utdannelse og er da vant med å tolke, analysere og argumentere. Jeg tror selvsagt ikke at sannheten alltid er den som folk sier, jeg etterspør fakta og dokumentasjon! Og jeg har opplevd utrolig mye inkompetanse. det er virkelig ikke alltid de rette folka i alle stillinger. Det går veldig mye på trynefaktor, hvor sjarmerende og søt man er.

    Liker

  23. VG brukte jo meg som eksempel på et nettroll da! Og de ringte meg fordi de hadde navnet mitt etter at jeg klagde på at jeg ble utestengt fra forumet. Der ser man altså….hvordan de politisk korrekte i media henger ut folk de tror er lette å ta. De nektet å stoppe reportasjonen om meg også. Jeg ville fremstille meg slik det var, men det ville ikke de. De ville også at jeg skulle så frem med navn. Det hjelper ikke om jeg var anonym da de stalket meg på facebook og skrev hva jeg hadde skrevet om de der, tolket ting i sitt eget hode (om jeg lo så var det tegn på at jeg var nettroll). Hvem vet hvem disse journalistene snakker med…..
    Det er helt sykt at de har brukt meg som eksempel på et nettroll. Jeg stalker ingen, jeg slenger ikke dritt til folk i kommentarfelt. Det er derimot jeg som har stalkere etter meg, både på nettet og blant kolleger (lesbiske kolleger siden jeg hadde svart jævla homse eller noe slikt i en debatt?) og folk som stadig stiller spørsmål ved meg og slenger dritt til meg i kommentarfeltene. Folk har jo også avslørt mitt navn på nettet.

    Liker

  24. Det neste da, når det gjelder bøker/webdesign.

    Det blir å ‘lage’ Min Bok 3, (i en DOC-fil-utgave), fra kapitlene, på bloggen.

    (Det har jeg lovet min tidligere medsoldat Warming, (fra IR5), at jeg skulle prøve å blir ferdig med, før årsskiftet.

    For å si det sånn).

    Det blir forhåpentligvis en gang iløpet av neste uke, at jeg får ‘laget’ den boken.

    (Og da publiserer jeg først en link, fra bloggen.

    Før jeg begynner på å lage nye nettsider, (på johncons-web, johncons.net og mobil-nettstedene)).

    Og før jeg begynner på å ‘lage’ den boken.

    Så kommer det fler skildringer (‘Mer fra Bærum’), og også fler mobilbilder.

    (Iløpet av denne uka.

    Hvis alt går etter planen).

    Pluss nettmobbing-bekjemping og annen korrespondanse.

    (Som jeg blogger om mer eller mindre daglig.

    For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Liker

  25. Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre ‘Hvermansen-folk’, i fremtida.

    Med hilsen

    Laila Monica Ribsskog

    Liker

  26. Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Laila Monica Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til bloggen min, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).

    Liker

  27. Hei,

    Jeg, (Laila Monica Vedumstuen Høibakken Nikolaisen aka. johnconsfrue), er moderator på denne kommentarfunksjonen.

    Hvis jeg i tillegg skal kommentere/diskutere her, så får jeg en dobbeltrolle, vil jeg si, og det er egentlig ikke så ryddig, mener jeg.

    Derfor finner jeg det mest fornuftig å slutte, å skrive i kommentarfeltet, bl.a. fordi jeg finner det stressende og konfliktfylt, å ha en slik dobbeltrolle.

    (Jeg synes også at denne kommentarfunksjonen er lite velegnet til å chatte eller ha debatt i).

    Men hvis noen vil stille meg spørsmål, så kan de eventuelt sende meg e-post.

    Håper dette er i orden!

    Med johnconsfrue-blogg hilsen

    Laila Monica Vedumstuen Høibakken Nikolaisen

    PS.

    Mer om hvordan kommentarene på johncons-blogg blir moderert, kan min mann fortelle mer om.

    Liker

  28. Her er det snakk om å bevise at de var etter meg og kan stå bak at jeg fikk sparken i NAV da det er helt usaklig det barnevernet kommer med. Det er heller ikke alvorlige ting de kommer med om min sønn. Og det har da heller ingenting med min omsorgsevne å gjøre og er ikke noe jeg kan ha forårsaket hos min sønn. Språkproblemer kan kanskje være genetisk, og mange barn er sene med språket.

    Liker

  29. Hei! Jeg heter Rune Fardal og jeg fikk diagnosen PSYKOPAT! Dessuten var jeg både egoistisk, dominerende, manipulerende. Diagnosen fikk jeg av lege Trude Hetland som jobber ved Omnia legesenter i Bergen. Påstanden/diagnosen dukket opp i en sakkyndig rapport skrevet av «spesialist» i klinisk psykologi, Eli Hallaråker, i Bergen

    Liker

  30. Du har passert Ribsskog på sprøhetsskalaen med god margin, og han har vært tvangsinnlagt i 3 forskjellige land.

    Liker

  31. Det er du som trakasserer din sønn ! Og beviser at han ikke kan stole på deg og at du bare tenker på deg selv. Du beviser dårlig omsorgsevne. Men du forstår det ikke selv.

    Å gjøre deg oppmerksom på dette, har ikke noe med trakassering å gjøre.

    Liker

  32. Nå er det så ladd stemning hjemme hos Laila Monica at det spraker i avlyttingsutstyret.

    Hun er høylytt og rastløs og gir oss noen utfordringer i å fange opp hva som skjer.

    Hun har enten masturbert med elektrisk hjelpemiddel, eller så har hun hatt et raserianfall mens hun pisket eggedosis. Uansett hva det var som skjedde, roet hun seg noe etterpå.

    Gi henne litt tid til å hente seg inn igjen.

    Mvh
    Солдаты Путина

    Liker

  33. Når du utleverer din sønn som du på pinligste vis gjør, så har du faktisk klart å bevise at du er en elendig og svikefull mor. Det er bevis godt som noe og beviser samtidig at barnevernets bekymring for din omsorgsevne var særs godt begrunnet.

    Du skjønner jo ikke hva du driver med. Det er skremmende !

    Liker

  34. «Det viser atter en gang at Norge ikke er en rettstat og at barnevernet med flere kan være kuppet av pedofile med flere.»

    Så tåpelig du er. Dette er en tullete påstand det ikke finnes det minste fnugg av bevis for.

    Er du virkelig så utrolig dum eller er det psykosen som gjør at du ikke klarer å slutte med å lire av deg sånt vås ?

    Liker

  35. Min Bok 2

    Dette er den andre i rekken av mine memoar-bøker.

    Boken handler om min første studietid. Fra jeg begynner på NHI høsten 1989 og fram til at førstegangstjenesten på Terningmoen begynner, sommeren 1992.

    I begynnelsen så gikk jeg mye ut på byen, i Oslo, (dette var på slutten av jappetida), blant annet sammen med Magne Winnem, fra Gjerdes videregående, (i Drammen).

    Men NHI-studenter fikk dårlig studiefinansiering, (fra Lånekassa), og min industriherre-slekt slutta å betale husleia. Så mot slutten av studieåret så måtte jeg oppsøke Ryen sosialkontor, og etterhvert ta meg et friår, (da jeg blant annet jobba på Matland/OBS Triaden), for å spare penger til videre studier.

    Jeg sporet også opp min yngre halvbror Axel, som bodde på Furuset hos sin far Arne Thomassen og stemor Mette Holter. Og det nevnte friåret, så leide jeg et rom av disse, i Høybråtenveien, (etter at min lillesøster Pia, hadde trukket seg fra en lignende avtale, med Arne og Mette).

    Det siste året, (før jeg skulle i militæret), så fant jeg opp et kryssord-skape-program på NHI, og jeg flytta også inn på Ungbo, (i Skansen Terrasse 23), på Ellingsrudåsen.

    Liker

  36. Det betyr da at barnehager, ppt , barnevern kan være pedofile. sadister, psykopater og så kan
    gå etter foreldre som tar opp dette. Og der de så bare kan si at man henger ut barn. Det viser atter en gang at Norge ikke er en rettstat og at barnevernet med flere kan være kuppet av pedofile med flere.

    Kripos burde vært inne i bildet, men de er vel like elendige som resten av politeit.

    Liker

  37. Hvis det er barnevernet du ønsker å henge ut, mislykkes du totalt med det. Tvert i mot blir de fremstilt som både fornuftige og sindige.

    Men du lykkes derimot med å henge ut din sønn. Som garantert ikke ønsker at du legger ut fortrolige personopplysninger om ham.

    Og du lykkes med å fremstille deg selv som en elendig og svikefull mor.

    Men dette skjønner du altså ikke……

    Liker

  38. Hva er barnevernsfaglig her? Det meste er sladder fra barnehagen og der de sa ting fordi de
    hadde ting å skjule og kun støttet far. Og de er da ikke den eneste barnehagen i Norge.

    Barnevernet sier også at far mener jeg krangler. Som om hans ord er sanne og at han er en engel. Når man kontakter barnevernet like før man skal flytte og de ikke har noe på en så sier det sitt! De bedriver maktmisbruk og prøvde å hindre meg i å flytte og når jeg gjorde det så skulle barnevernet i Oslo kontaktes, selv om det ikke var noe å kontakte de om! Det er bare hevn fordi jeg flyttet og fordi jeg antydet svindel og bedrag hos de.

    Jeg har vel bedre kompetanse enn de på jussen også når jeg da var ferdig jurist. Og da har vi lest barnevernsloven. Barnevernsleder hadde vel kun videregående!

    Liker

  39. Det er ikke noe de nevner som er barnevernsfaglig.

    Jeg samarbeider vel ikke med folk som lyver og lager useriøse opplegg og prøver å ødelegge min sønns liv og der de kun tenker på å støtte far. Den jeg tenker på er min sønn! Det er da ikke noe moro å bli løyet om og havne i systemet fordi fagfolk lyver for å få penger og ansatte! Det er jo en grov forbrytelse mot et barn!

    Jeg begriper ikke at det går an.. De la seg borti mitt privatliv og skulle bestemme over meg og hvor jeg skulle bo.Og min sønns da.

    Det er noe som er alvorlig galt med de! Enten driver de med kriminelle ting eller de er så dumme at de er farlige!

    Liker

  40. Dette viser overhodet ingenting om barnevernet i Lærdal, annet en at de prøvde å gjøre jobben sin.
    Det du konkret har å si om barnevernet i Lærdal er at du ikke likte innblandingen, mente du hadde bedre kompetanse og at du beskyldte barnevernsrepresentanten i å reise til Oslo for å få en mulighet til å shoppe.
    Det siste er den eneste faktiske kritikken du har å vise til, resten er din subjektive mening.

    Liker

  41. Det er mulig at Barnevernet i Lærdal ikke er helt optimale. Men de høres saklige og fornuftige ut. Som om de vet hva de snakker om.

    Du på din side høres ufornuftig og usaklig ut. En som er asosial og lite samarbeidsvillig. En som absolutt ikke burde ha foreldreansvar.

    Liker

  42. Herregud, dette er 16 år siden. Hvis vi ser bort fra det nedrige ved å henge ut sin sønn, viser det jo at det allerede for 16 år siden var noe alvorlig galt med Laila.

    Og nå vil Laila spørre om hva som var alvorlig galt. Hun tror hun utviste normal oppførsel.

    Liker

  43. At du kan utlevere din sønn på den måten. Stakkars mann ! Du burde skamme deg ! Jeg vil tro dette er ulovlig. Og det er dypt moralsk forkastelig. Det er visst ikke noen nedre grense for deg. Ikke rart det kom bekymringsmelding. Og det er høyst forståelig at din sønn ikke ønsker å treffe deg.

    Igjen viser du elendig dømmekraft.

    Liker

Stengt for kommentarer.