Barnehager ødelegger barn!

Jeg husker en gang jeg kom litt tidligere enn vanlig i barnehagen og da stod min sønn helt alene og så inn i kroken, altså som om det skulle være skammekroken. Sånn kan de ha drevet på lenge! Sette barn i skammekroken for å yrdmyke de og la de føle at de er null verdt. Og så deretter si at de er så lite sosiale med mer.

Jeg så heller ingen andre der.

Etter det så nakket jeg aldri mer med de! Og der de så da sa at jeg ikke spurte de om noe! Tenk å si noe slikt når det egentlig er de som er fæle! De vet de hadde gjort noe galt og derfor skulle de ta meg! Derfor prøvde de å frata meg omsorgen! Det er en ondskap som er helt hinsides.

Det hadde ikke overrasket meg om de hadde drept min sønns fetter som druknet heller.

Her er da de la vekt på at jeg ikke spurte de om hvordan min sønn hadde hatt det i barnehagen:

Her er hva barnehagen vektla da de sendte melding til barnevernet da jeg skulle flytte fra Lærdal. Helt usaklige ting! Tenk å være alenemor og ikke kjenne noen der eller få støtte fra noen og så er de så fæle mot en og er bare ute etter å ta en og gir faen i jussen (jeg fikk innsyn i foreldresamtaler etter klage!) og fakta og der de lyver. Jeg måtte jo dra til Ullevål barneavdeling da de løy om at min sønn hadde finmotoriske problemer. Det hadde han selvsagt ikke. Men de fant på alt for å tjene penger på han og der vi ikke skulle flytte!

Det er vel heller ikke så rart jeg så redd og utrygg ut med sånne som de som oppførte seg sånn! De hadde en total mangel på selvinnsikt. Hva fikk de til å tro at de hadde alt rett? Jeg fatter ikke at det går an å være så ond som de er.

Man skal også huske på det at en domstol ikke kan overprøve barnevernets faglige skjønn så de kan lyve om absolutt alt!

55 kommentarer om “Barnehager ødelegger barn!

  1. Dette her er tydeligvis, en slags subkultur, med sine egne måter å skrive på, som har rottet seg sammen, om et eller annet.

    Dette sludderet, kan skade, mitt rykte osv., når ‘normale’ folk, forviller seg, til denne bloggen, (og de får se disse ‘pappegøye-aktige’ skriveriene, om meg).

    Det var noe helt uforståelig vås og sludder, det hele.

    Er det virkelig sånn, at pappegøyer, nå har lært å skrive, lurer jeg på, når jeg ser dette våset deres, (hvor noen kopierer bruddstykker, fra bloggen min, når de svarer i denne bloggen).

    Det er mulig, at disse, ikke har injurerende kraft.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Men men.

    Liker

  2. Det var også sånn at min uvenn Geir-Arne dreit i penalet mitt, på Svelvik Ungdomsskole.

    Og da fant jeg ut, at nok er nok, så jeg tok med Burger-Anita og Annika Horten (hu med firkant-tenna), bort til den tater hytta, som Geir-Arne og familien hans bodde i.

    Og faren min, Arne Mogan Olsen, sa det en gang, at Jørgensenfamilien, var mer å regne som rednecks da.

    Noe sånt

    Da vi kom fram til hytta, oppdaga vi det, at Geir-Arne hadde leid inn, neanderthalen og gigoloen, Viggo, som livvakt da.

    Og han kasta oss langt inne i skaugen, men han gliste og lo

    Menn menn

    Liker

  3. De kjente og kjære måkene på taket i Leather Lane gjør en gjesteopptreden i begynnelsen her! (Erik var en periode fiksert på noen måker på taket utenfor leiligheten sin)

    Liker

  4. Brit skrev seg inn i Ribsskog-universet med denne kommentaren: (Fra johncons-blogg:) «Nå ble jeg avbrudt her av ei miljøarbeider Brit som sa: ‘Ikke legg ut noe du angrer på’, her på Blakstad»

    Noen av de mest folkekjære klassikerne er:

    «Christell er neanderthal»

    «Harry Wad hater fotball»

    «‘Bjarleif Gudrulfsen’ rider igjen/En klage på bryllupet til stesøstera mi Christell og, i Drammen, så kanskje de skjerper seg litt med det. Vi får se» («Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna»)

    Liker

  5. Det er nå ganske nøyaktig 20 år siden Erik overhørte på Rimi Bjørndal at han var forfulgt av «noe ‘mafian’», en hendelse som ble starten på en episk fortelling med dramatisk flukt og eksil i England, blogging, memoarer og mye mer.

    Liker

  6. En oversikt over noen av de kjente og folkekjære karakterene fra det litterære Erik Ribsskog-universet (Min Bok-bøkene / johncons-blogg).

    Bergeråsen-sagaen

    1.1 Haldis-huset
    *Haldis Humblen
    *Christell Humblen, neanderthal (bl.a. kjent fra blogginnlegget «Christell er neanderthal»)
    *Viggo Snoghøj, neanderthal/bodybuilder
    *Arne Mogan Olsen, snekker

    1.2 Bestemor Ingeborg med familie
    *Bestemor Ingeborg
    *Tante Ellen
    *Onkel Martin
    *Reto
    *Rahel

    1.3 Depeche/Lyche-gjengen («etter Depeche Mode, som var favorittbandet til Cecilie Hyde, og etter Cafe Lyche, i Drammen, hvor de folka pleide å samles»)
    *Cecilie Hyde

    1.4. Andre
    *Turid Sand
    *Burger-Anita

    2 Da Erik overhørte at han var forfulgt av noe ‘mafian’-sagaen
    *Rimi Bjørndal
    *Psykolog Silke
    *Onkel Martin
    *Spetsnaz

    3 Leather Lane-sagaen
    *Lorna Murphy
    *Imperial Properties/T. J. Thomas
    *Øks

    4 Sarah Bamber-sagaen
    *Sarah Bamber, arbeidskontoransatt i Storbritannia
    *PC Lester, politimann som gjentatte ganger arresterer Erik, ikke spesielt oppvakt

    5 Wikipedia-sagaen
    *Harry Wad

    6 Blakstad-sagaen
    *Lege Schneider, henter og tvangsinnlegger Erik
    *Lege Johnsen, forteller Erik at han ikke er funksjonsfrisk
    *Senita fra Fredrikstad
    *Miljøarbeider Brit, ber Erik tenke over hva han legger ut på internett

    7 Greftegreff-sagaen
    *Greftegreff (kalt Bjeffebjeff av lesere av Ribsskog-universet), kjent for å ringe på hos Erik og kalle ham «soper»

    8 Nav-sagaen
    *Hu Mary

    9 Laila-sagaen
    *Laila Monica Vedumstuen Nikolaisen, avskjediget fra Nav, tremenning av Axel

    Liker

  7. Det var en mørk og stormfull kveld da Senita, sykepleieren, var på vakt på Blakstad sykehus. Plutselig hørte hun uvanlige lyder fra pasientrommet til Erik Baron Ribsskog. Hun skyndte seg dit og fant ham liggende på sengen, skjelvende og redd.

    «Senita, du må hjelpe meg!» sa Erik og så på henne med frykt i øynene. «Jeg tror Haldis og Viggo er her for å ta meg med tilbake til huset vårt.»

    Senita visste ikke hva hun skulle tro, men hun kunne se at Erik var i en tilstand av stor angst. Hun bestemte seg for å holde ham selskap og passe på ham gjennom natten.

    Mens de satt og snakket, hørte de plutselig en lyd fra døren. Haldis og Viggo sto utenfor og banket på. Senita visste ikke hva hun skulle gjøre, men hun kunne se at Erik var i ferd med å få panikk.

    «Hva skal vi gjøre?» spurte Senita og så på Erik.

    «Ikke la dem inn,» sa Erik bestemt.

    Senita gikk mot døren og sa at de ikke kunne besøke Erik nå, men Haldis nektet å gå. Hun insisterte på at hun hadde rett til å se sønnen sin når hun ville.

    Mens Senita prøvde å overtale Haldis og Viggo til å forlate pasientrommet, dukket plutselig lærer Aakvåg opp. Han hadde med seg en koffert som han satte på gulvet.

    «Hva har du der?» spurte Senita mistenksomt.

    «Akkurat det jeg trenger for å få tilbake det jeg har mistet,» sa Aakvåg med et ondt smil.

    Erik var forvirret og redd mens Senita prøvde å få ham til å roe seg ned. Men plutselig så hun noe bevege seg i kofferten til Aakvåg. Det var en svart katt.

    «Jeg må komme meg ut av her,» tenkte Senita og så seg rundt etter en utvei.

    Hun så at vinduet sto åpent og bestemte seg for å hoppe ut. Men før hun kunne gjøre det, grep Haldis tak i henne og holdt henne fast.

    Mens Senita kjempet for å komme seg fri, begynte Aakvåg å åpne kofferten. Plutselig spratt katten ut og hoppet på Haldis og Viggo. De skrek og løp ut av rommet.

    Senita kunne se at katten var spesiell. Den hadde grønne øyne og et merkelig uttrykk i ansiktet. Hun visste ikke hva som foregikk, men hun var lettet over å ha sluppet unna.

    Dagen etterpå var Erik mye roligere. Han takket Senita for å ha vært der for ham og sa at han var takknemlig for å ha henne som sykepleier. Han prompa litt og Senita smilte. Så kom hun på at lege Johnsen hadde sagt at promping kunne bety at man hadde schizoid psykose

    Uansett kunne ikke Senita glemme det som hadde skjedd. Hun bestemte seg for å finne ut hva som foregikk på Blakstad sykehus og hva Aakvåg hadde planlagt. Det var klart at det var mer på spill enn som så…..to be continued….

    Liker

  8. «Lege Johnsen» er en legendarisk litterær skikkelse i Erik Ribsskog-universet, som omfatter blogger, romaner, tegneserier og annet. I sesongen der Erik er innlagt på Blakstad forteller Erik at han «ikke er funksjonsfrisk» og vil angivelig lobotomere ham (eller noe sånt). Frem til nå har lite vært kjent om ham. Nå kan du se ham lys levende i intervju her:

    https://hjernenett.no/symposiet-2021-intervju-johnsen/

    Liker

  9. Oppfølger-skuespillet «Eriks svar» tar utgangspunkt i at Erik har lest skuespillet «Livet i en blogg» og er svært opprørt over måten han fremstilles på. Han er sikker på at mafiaen står bak produksjonen av stykket og at det er en del av en større konspirasjon for å sverte hans navn og få ham innlagt på nytt.

    Erik bestemmer seg for å svare på kritikken og setter opp et kamera i leiligheten sin for å spille inn en serie med vlogs som skal publiseres på bloggen hans. I vloggene forsvarer Erik seg mot påstandene i skuespillet og gir sin versjon av hva som egentlig skjedde. Han insisterer på at han ikke er gal og at han har blitt urettferdig behandlet av systemet og media.

    Mens Erik spiller inn vloggene, blir han stadig mer paranoid og opplever at han blir overvåket av mafiaen. Han hører rare lyder og ser merkelige bevegelser utenfor leiligheten sin. I tillegg begynner han å se konspirasjoner og sammenhenger der det egentlig ikke finnes noen.

    I andre del av stykket blir det avslørt at det er Laila som står bak produksjonen av «Livet i en blogg». Hun har manipulert historien for å skape et sterkt dramatisk innhold til sin egen blogg og for å få oppmerksomhet. Nå prøver hun å unngå å bli avslørt og sette Erik i et enda dårligere lys ved å manipulere og redigere Erik’s vlogs.

    Stykket bruker absurdisme og klinisk psykologi for å utforske Eriks virkelighetsoppfatning og Lailas manipulasjon. Det drøfter også temaer som kontroll av media og virkelighetsoppfatningens subjektivitet.

    Liker

  10. Skuespillet «Livet i en blogg» tar for seg temaer som psykisk helse, ensomhet, forfølgelse og traumer. Gjennom hovedpersonen Eriks liv som blogger og hans relasjoner til karakterene rundt seg, utforsker stykket hvordan menneskers oppfatning av virkeligheten kan påvirke deres mentale helse og relasjoner til andre.

    Stykket kan sees som en representant for absurdismen, som er en litterær retning som fokuserer på meningsløsheten i tilværelsen. Gjennom Eriks oppfatning av at han blir forfulgt av mafiaen og Lailas overbevisning om at hun blir forfulgt av Nav, viser stykket hvordan virkeligheten kan oppleves meningsløs og kaotisk. Dette understrekes også av Eriks hobby med å fotografere butikkhyller, som kan tolkes som en repetitiv og meningsløs aktivitet.

    Fra et estetisk perspektiv er stykket preget av enkelhet og minimalisme. Handlingen foregår hovedsakelig i Eriks leilighet, og karakterene er begrenset til de som er nevnt i oppgaven. Dette kan tolkes som en måte å understreke isolasjonen og ensomheten til hovedpersonen.

    I tillegg utforsker stykket psykologiske temaer som traumer og psykisk sykdom, og kan sees som en representant for klinisk psykologi i litteraturen. Gjennom Eriks tilbakeblikk på sin barndom og ungdomstid, viser stykket hvordan traumer kan føre til psykiske problemer i voksen alder.

    Fra et sosialhistorisk perspektiv kan stykket også tolkes som en kommentar til velferdsstaten og dens påvirkning på menneskers psykiske helse. Karakterene i stykket er alle på en eller annen måte avhengige av Nav og kommunen for sin økonomiske og sosiale situasjon, og dette kan tolkes som en kritikk av hvordan systemet kan påvirke menneskers selvbilde og mentale helse.

    Samlet sett kan «Livet i en blogg» tolkes som et komplekst og flerlaget skuespill som utforsker en rekke temaer knyttet til menneskers psykiske helse og sosiale situasjon. Stykket tar også opp temaer som absurdisme og minimalisme, og kan ses som en representant for klinisk psykologi og sosialhistorie i litteraturen.

    Liker

  11. To Lensmannen i Svelvik

    A carpenter named Erling Braut-Ribsskog, has apparently set a diagnose behind my back.

    He claims I’m ‘græla mad’.

    That is breach of honour-crime, I think I have to say.

    I wanted to please report this.

    Regards

    Laila Ribsskog

    Liker

  12. Skuespillidé: «Livet i en blogg»

    Handlingen i skuespillet følger hovedpersonen Erik (53 år), en tidligere butikksjef i Rimi som nå sitter alene i sin kommunale leilighet og skriver på sin blogg om livet sitt. Erik har vært innlagt i psykiatrien flere ganger og tror han blir forfulgt av «mafiaen.» Hans hobby er å fotografere butikkhyller i dagligvarebutikker.

    Erik får kontakt med en annen blogger, Laila, en jusutdannet kvinne som har mistet jobben sin på Nav og tror hun blir forfulgt. Laila har en blogg hvor hun skriver sinte innlegg om Nav, eks-kjærestene sine og kommunen. Erik og Laila utvikler et forhold basert på deres felles opplevelse av å bli forfulgt.

    Lege Johnsen, som tidligere har innlagt Erik, blir bekymret for hans tilstand og ber ham om å komme inn for en undersøkelse. Erik nekter å gå, og konfronterer legen om hans tidligere innleggelser og diagnose. Legen avviser Eriks påstander om forfølgelse, og gir ham en diagnose som ikke er tilfredsstillende for Erik.

    Erik blir kjent med Senita, en miljøarbeider på Blakstad sykehus som har 30-årsdag. De to utvikler et vennskap basert på deres felles interesse for fotografering.

    Greftegreff, Eriks husvert, kommer på døren og kaller ham «soper.» Erik prøver å ignorere ham, men Greftegreff insisterer på å komme inn og krangler med ham.

    Erik blir også konfrontert av sin barndomsuvenn, Geir-Arne, som nå jobber som søppelmann i Drammen. Geir-Arne prøver å få Erik til å innrømme at han er gal og trenger hjelp.

    Lærer Aakvåg, Eriks gamle lærer på barneskolen, kommer på besøk for å be om unnskyldning for å ha behandlet ham dårlig som barn. Erik er ikke imponert, og anklager ham for å være en dårlig lærer.

    Eriks stesøster, Christell, kommer også på besøk, og Erik forteller om episoden da hun rev av seg genseren da hun hadde en edderkopp på overkroppen, at han syntes hun hadde veldig store og fine pupper. Christell blir fornærmet, og det oppstår en krangel.

    Bestemor Ingeborg, Eriks danske og arrogante mormor, ringer ham fra graven og maser om et sølvkrus hun har arvet. Erik prøver å avslutte samtalen, men hun gir seg ikke.

    Viggo, Eriks eldre stebror og bodybuilder, kommer på besøk. Erik mener Viggo er neanderthal, og prøver å lære ham om forskjellen på neanderthaler og mennesker. De krangler om forskjellige emner, og Viggo prøver å overbevise Erik om å bli med på trening.

    Til slutt kommer Eriks alkoholiserte far, Arne, på besøk. Erik har blokkert ham på telefonen, men Arne dukker likevel opp og banker på døren. Erik er irritert og redd for hva faren hans kan gjøre, og forsøker å få ham til å gå igjen. Men Arne nekter å forlate leiligheten før han har fått snakket med sønnen sin.

    I mellomtiden begynner Laila å føle seg truet av mafiaen som hun tror forfølger henne. Hun søker tilflukt hos Erik og ber ham om hjelp. Erik, som selv har opplevd å føle seg forfulgt, ønsker å hjelpe henne, men er usikker på hva han kan gjøre.

    Mens alt dette skjer, får Senita en telefon fra sin bror som har blitt arrestert. Hun bestemmer seg for å dra til fengselet for å besøke ham, og ber Erik om å følge henne dit. Erik takler ikke stresset ved å forlate leiligheten, og begynner å føle seg overveldet av alt som skjer rundt ham.

    I den kaotiske situasjonen som oppstår, opplever Erik en rekke tilbakeblikk fra sin barndom og ungdomstid, og publikum får innsikt i hva som har ført ham til der han er i dag. Gjennom disse tilbakeblikkene avdekkes også noen av de traumene som har ført til Eriks psykiske problemer.

    Til slutt finner Erik en måte å takle situasjonen på, og klarer å hjelpe både Laila og Senita på hver sin måte. På slutten av stykket får vi vite at alle hendelsene bare fant sted i Eriks hode. Stykket ender med at Erik sitter alene i leiligheten sin igjen og reflekterer over alt som har skjedd, og hva som kan skje i fremtiden.

    Liker

  13. Ingen i Norge løfter en finger, hvis man klager på tull/terror fra nett-troll.

    Da sitter de som fastlimte til krakkene sine.

    (Alle som en).

    Og med hendene limt fast, mellom baken og krakken, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Liker

  14. Alle vet at navnet «Greftegreff» er totalt idiotisk. Omtrent som «Geir-Geir». I Ribsskog-universet kaller vi ham «Bjeffebjeff». Bjeffebjeff er mest kjent for å ringe på døren til Ribsskog og kalle ham soper, i en klassisk episode av Netflix-serien «Shelf Life: The Sad and Strange World of a Supermarket Photographer».

    Liker

  15. Hvorfor nevne at min sønn ikke lekte med nabogutten eller hadde besøk av en annen? Var det min skyld da eller? Trodde de jeg holdt min sønn inne og nektet han å leke med de eller ha besøk av de? Skulle jeg kontakte de og spørre om de kunne leke med min sønn? Eller det viste det at alle tok avstand fra meg fordi jeg var så fæl? Hadde disse kontaktet barnehagen og klaget på oss?

    Jeg begriper ikke hvorfor de nevner det.

    Det kan også være min sønns far som sa til min sønn at han ikke måtte leke med noen hos meg! Det hadde de nok aldri tenkt på. Alt handlet jo om å vise at jeg var en dårlig mor!

    Eller det kan være barnehagens ansatte selv som sier til min sønn at han ikke måtte leke med noen hjemme eller ha besøk av noen! At handlet jo om å ta meg og tjene penger på han da!

    Jeg begriper ikke hvorfor det nevnes. De er bare onde! De er sadister og psykopater!

    Og når man er i barnehagen hele dagen så har man vel fått nok!

    Det er jo faktisk de som nekter meg å flytte da og som gjør alt for å hindre det! Det er de som forsøker seg på frihetsberøvelse. De har ingenting med å legge seg borti andres liv og familieliv!

    Liker

  16. Du har ingen kompetanse på noe som helst. For deg så sier ansatte i banehage og skole alltid sannheten, selv om de ikke kan dokumentere noe og også lyver!

    Og du har ingen analytiske evner og klarer ikke å se ting i sammenheng.

    Og du kommer adri med noe konkret.

    Man kan ikke tilbakevise påstander når ingen hører på en og der man bare kalles vanskelig om man sier noe og der motparten lyver, mener man krenker de når man stiller spørsmål, bare kommer med negativ ting om en og der man altså bor helt alene uten støtte av noen og der forventer at man skal lede an på alle områder og være den som tar kontakt med alle og takler og klarer alt, mens de kun støter far som kommer fra bygda og syns han er så flott omsorgspersn selv om han aldri tar en bleie og gir faen i å hjeloe en med noe! Og der de ha familie(/slekt og venner og også mener at alle i bygda har de samme meninger så de bare kan ta med seg barna på demonstrasjoner for å bruke barn til å påvirke beslutninger. Hvordan hadde de taklet å bo alene et sted?? Det er meget merkelg at de faktisk trodde at man bodde der frivillig uten jobb, venner elelr familie og der de selv bare snakker dritt om en! Man ville jo vært gal om man gjorde det frivillig! Men eksen der skulle jo ta livet sitt og drepe meg også og vår sånn om jeg dro. Her lever jeg i et helvete og disse syke kjerringene går etter meg!!!!!!! FT FAEN AT DET GÅR AN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    De bruker til og med mot at jeg så engstelig ut!

    Jeg var jo på krisesenteret i Florø med helsesøster også. Men det holdt jo hun kjeft om

    Det er en sånn ondskap at det er helt hinsides. Det er så jøvlige og onde mennesker i den bygda. De er ikke mennesker. Det er bare pur ondskap. Jeg håoer at deres dager snart er over og at de vil lide voldomst. Det fortjener de!!!!! Dette er reinspikkka sadister og psyopater. De har ingen medfølelse med andre. De har ikke følelser overhodet. Ja, de er rotter!

    Og de går etter mennesker etter at de har flyttet!

    Og politiet støtter slike mennesker.

    Og de er nok like ille i Årdal! De saamarbeidet jo med PPT der og lederen der var min tidligere sjef da jeg jobbet på sosialkontoret der. Han var rektor på barneskolen og snakket alltid om at man måtte begynne å forme barn i barnehagen.. Han er også Ap mann.

    Dette er to kommuner som kan slettes fra karter og folket der kan utslettes. Bortsett fra min sønn da. De er psykopater og sadister og vil ødelegge liv. De er så farlige at de må utslettes.

    Liker

  17. Den som slenger ut påstander her er du. Du legger ut et innlegg med særdeles privat og dine eneste kommentarer til det er personangrep og paranoide tanker om at noen var ute etter deg og din sønn. Dersom du mener at spørsmålene som ble stilt lett kunne tilbakevises så kunne du gjort det både da og nå. Men for deg så var løsningen å møte opp med advokat og gå til personangrep med vanvittige påstander.

    Hvis du vil avkrefte det som ser ut som et problem så er ikke løsningen å kalle barnehagen for farlig. Da går fokuset rett til deg. Det er egentlig samme historien som med Nav, du vil bare slå tilbake uten å gå inn på spørsmålene på en saklig måte.

    Liker

  18. Og du spinner på ting! Jeg kan også kaste ut spørsmål så det virker som om det er et alvorlig problem.

    Og så ber du meg om fakta, mens du sitter og synser selv.

    Her har de også selvsagt jobbet i alle år for å ødelegge min sønn slik at de så kan hevde at jeg tok feil og at jeg ikke skulle ha flyttet! Det er så ondskapsfullt at det finnes ikke ord. Man kommer aldri unna!!!!!!!!!!!!!!!

    Liker

  19. Barnehagen viser til flere konkrete ting der din sønn åpenbart skilte seg ut fra de andre barna. Det betyr ikke automatisk at du gjorde noe feil, men det er påfallende hvordan du synes å ha reagert da og ikke minst nå. Med litt avstand til ting så burde du ikke forsterket kritikken slik du gjør nå. Du føler deg tydeligvis veldig truffet. Men etter det du har lagt ut ble det bare gjort hjelpetiltak for din sønn og ikke noe forsøk på omsorgsovertakelse.

    Flytting er en faktor som går igjen i alle saker der du 15 år senere leser om barna som enten ikke fikk hjelp eller fikk den altfor seint. Den manglende/dårlige koordineringen mellom kommunene gjør at mange klarer å unndra seg hjelpetiltak på den måten. Klart at flytting er et potensielt rødt flagg.

    Angående melketennene så var det tydeligvis veldig uvanlig eller helt ukjent at barn er redde etter at de har begynt å miste tenner. Da er et slikt spørsmål høyst relevant og litt bekymringsverdig.

    Trodde ellers av Nav var det verste som fantes? Rart at de verste monstrene finner seg middels dårlig betalte jobber der de må vise omsorg til mye rare mennesker.

    Hvilken NRK-tradisjon viser du til? Antallet du linker til er som vanlig null og uttalelsen er fri for fakta.

    Liker

  20. Når du kaller meg soper en gang, så er det ikke lett for meg, å vite,
    om du ikke kommer til å si det flere ganger.

    Jeg ønsker heller ikke husvert på døra.

    Det blir som noe vemmelig, når husverten kommer på døra, synes jeg.

    Det er også sånn, at jeg nå gruer meg litt, til å kjøpe ‘poletter’ til vaskekjelleren, (som det het i gamle dager, jeg mener ‘ladetid’ til vaskekjeller-kortet).

    For jeg liker ikke å bli kalt masse seksuelt ladede ting.

    Liker

  21. Jeg mente det ja. Og da betyr det at de bare finner på ting. Folk
    utvikler seg jo forskjellig og har ulik personlighet! De kom jo ikke med noe saklig da de ville ha opplegg for min sønn og heller ikke under samtale med barnevernet. Det er helt forferdelig at en barnehage kan påstå at barn lider av noe uten å ha belegg for det eller kunne vise til
    noe!

    Dette var kun fordi jeg skulle flytte og da ville de miste ekstra penger! De skriver det jo rett ut at jeg skal flytte! Det er en ondskap som er helt ubegripelig. Det er en total maktmisbruk der de driter i konsekvensne! Det er en så ufattelig ondskap at det går nesten ikke an. De er rene sadister!

    Men de er bare noe de sier! De er ikke virkelig bekymret. Det er jo ikke noe de kommer med som er bekymringsverdig!

    Men hvem vet hva som er sagt eller ikke da? Om miste av melketenner f.eks. At de skriver at de lurer på hvem som forbereder han og at han va for å spise sier jo ingenting om hva jeg har sagt! De er jo en barnehage og må vel ha opplevd at barn mister tenner før! De lager problemer ut av intet! De er sinnsyke! De sitter og finner på ting for å ta foreldre!

    Barnehager er frivillige og disse lager et helvete uten like! Jeg fatter det ikke! De er så jævlig og så onde at det finnes ikke ord. Det eneste de tenker er penger. Eller de driver med verre ting.

    Alt jeg gjør og sier må de kritisere.

    Det er jo ikke rart NRK lagde serie med den barnehagen. NRK pleier å lage reportasjer med kriminelle for å renvaske de!

    Liker

  22. «Mor ser ikkje at han er ulik andre, kvifor får han ikkje vera som han er» er vel noe du burde vært veldig interessert i å finne ut av?

    Det som står der er åpenbart ikke bare slarv som du skriver. Hvorfor skal noe ha interesse av å slarve og så kalle inn til et slikt møte? Flere personer har observert ulike ting som gjør dem bekymret.

    Det er egentlig vanskelig å tro det du skriver; mener du at du som mor ikke skal forklare sønnen din at det å miste melketenner er helt naturlig og ikke noe farlig!? Dette er da ikke noe som er kodet inn i vårt dna slik at vi forstår hva som skjer! Mener du det var barnehagen som skulle fortalt sønnen din om dette?

    Liker

  23. Under hensyntagen til en tverrfaglig kommersialiseringsprosess styrkes målbare indikatorer parallelt med institusjonsspesifikke styringsparametre, og sammenholdt med en attraktiv kunnskapsforvaltning restruktureres virkemidlene med henblikk på tydelig profilering og differensiering. Håper dette var oppklarende!

    Liker

  24. Og det sier du som ikke engang kan komme med hva du selv kan
    lese! Det står ikke at min sønn hadde noen problemer!! At man har et møte med bare slarv betyr ikke at det er en barnevernssak!

    F.eks dette med at han mistet en tann og var redd for å spise. Er det galt? Er det noe jeg som mor skulle fortalt de om? Har de ikke opplevd det før? Og var det sant? Når de jobber med barn så bør de vel ha litt kunnskaper og erfaring. De mener åpenbart at man som mor skulle ta dette opp med de og være såååå bekymret. Og hadde jeg gjort det så hadde vel det også blitt tatt ille opp. Det må også være lov for et barn å snakke om ting i en barnehage! De mente jo at han sa så lite og så blir det galt når han sier noe også! De er klin gale. Norges mest onde kvinner!!!!!!!!!!!!

    Liker

  25. «Ja, hva var problemene min sønn hadde??»

    Det står vel i utredninger og vedtak du fikk? Tviler på at begrunnelsen var at barnevernet bare ville være slemme med deg. Påstanden om at de bare lyver er ganske langt ute og helt umulig å tro uten noen form for dokumentasjon. Det at du er mistenksom og uenig er ikke dokumentasjon på at barnevernet tok feil.

    Liker

  26. Du er heller ikke jurist. Du var en ubrukelig jurist frem til dine psykiske lidelser overtok fullstendig. Nå er du bare en ubrukelig grønnsak.

    Liker

  27. Han er ikke jurist så hvorfor skulle jeg gjøre det? Her handler det om å bevise hva en barnehage har drevet med! Det er veldig merkelig at dere ikke er opptatt av det. Men det er jo fordi dere støtter denne barnehagen og enten kjenner de, er de eller samarbeider med de.

    Det viser kanskje at vi har barnehager i Norge styrt av AP folk som er livsfarlige for barn og der de bruker barn for å tjene penger på de, finner på ting hos de, og kanskje også driver med verre ting og der de også kan drive med hjernevask av folk for å bli Ap medlemmer fra de er små! Så jævlige mennesker at det finns ikke ord.

    Liker

  28. Har jeg ikke sagt jeg var på Ullevål med min sønn? De trodde de kunne finne på mer og mer kun fordi jeg hadde sagt ja til at han kunne få en ekstra ansatt med seg! Jeg studerte juss og kunne ikke bare flytte der og da og for å unngå sak med barnevernet som jo kom så sa jeg ja til opplegg. Men det betyr da vel ikke at jeg så ville godkjenne alt! De var så så sleipe at de så ville bygge videre på min godkjenning! Det er helt forferdelig.

    Ja, hva var problemene min sønn hadde??

    Man kan selvsagt ikke spørre noen som er usaklige om alt! Og som også lyver! Det er helt meningsløst.

    Jeg er jurist. Hvorfor skal jeg undersøke hvorfor folk lyver og gir faen i jussen og fakta? Det er ingen grunne for det!

    Og dette viser at de var svært negativ til alt hos meg. Og de snakket altså med barnevernet da jeg skulle flytte! De ville prøve å nekte oss det. Dette er meget farlige mennesker som vil hindre folk å flytte fra bygda! Og motivet er at de skal tjene penger på oss og kanskje driver de også med verre ting!

    Liker

  29. En barnehage har en ekstra plikt til å fange opp problemer tidlig. Det inkluderer mange ting som ikke er omsorgssvikt, det er virkelig ikke bare det som barnevernet jobber med. Det er overraskende at du både som jurist og tidligere ansatt i Nav ikke vet bedre. Siden du er mor så ligger veldig mye på deg, særlig i en situasjon der foreldrene ikke bor sammen. Når barnet er sammen med den ene forelderen så ligger alt naturligvis på den forelderen.

    Det er listet opp mange grunner til at barnevernet burde bistå her, men du går som vanlig bare til personangrep på budbringeren. Hva med å spørre hvorfor din sønn var i skammekroken? Kanskje barnehagen gjorde en stor feil, kanskje du misforsto totalt eller det var ingen av delene. Interessen burde vært i hvorfor dette skjedde, men du tolket og trodde i verste mening og kuttet dialogen. Men han fortsatte å gå i barnehagen?? Det gir ingen mening og det er ikke rart at det ble stilt spørsmål. Du snakker om at andre må undersøke, høres ikke ut som du har gjort noen undersøkelser av noe noen gang, bare tolket og reagert påfallende.

    Liker

  30. De fleste av mine elever har lykkes i livet: Erik Thorhallsson er direktør, Geir-Arne Jørgensen er søppelmann, Burger-Anita er forretningskvinne. Men Erik Olsen er naver, bor i en kommunal leilighet med en neger som nærmeste nabo. En ubrukelig fis.

    Liker

  31. Man konktakter da vel ikke barnevernet for andre ting enn omsorgssvikt og er det ikke det så er det jo helt usaklig og også trakassering av foreldre! Hvor vår sønn skulle feire bursdag har da ikke de noe med! Eller om han spiser lite? Eller hva han sier hva han driver med hjemme og hvor han har mest å fortelle fra! Eller om han mister en tann som alle barn gjør! De opptrer jo verre enn Stasi. Det er en fullstendig kontroll av familir de vil ta. Jeg fatter ikke hvordan de mente dette skulle kunne hjelpe de eller frata meg omsorgen? Det er ren trakassering av meg der alt handler om å ta meg! Jeg som var innflytter og ikke kjente noen der skulle fikse og ordne opp ialt, fikse at nabogutten besøkte min sønn. Hvorfor lå alt ansvar på meg? Hvorfor kunne ikke nabogutten som hadde familie fra Chile komme til min sønn? Og klart nevøen til styrer i barnehagen Daniel besøkte min eks og hans gård! Det var jo planlagt så de kunne fortelle om det. Og Myrmel var jo på date med min eks der også.

    Jeg hadde ikke plikt til å bo der så jeg skjønner ikke hvorfor de trodde jeg ville bo der etter dette frivillig heller. De har jo ingen kompetanse. Det er kun snakk om å skremme meg, trakasseere meg! Og hvorfor?

    Årethun er en kjent AP familie i Lærdal og styrer var datter av en tidlgere AP ordfører!

    At det er så mange etter meg og der de alle er usaklige og driter i jussen og fakta og lyver viser at hele staten er etter meg ja! Og hva annet kan det være enn pga mine foredre? Eller som sagt, de er med i pedoringer eller er sadist/psykopater! Eller ingen gidder å undersøke noe som helst da de tror at andre har rett!

    Jeg er sikker på at han stod i skammekroken ja. Jeg ble så forferdet at jeg aldri mer orket å prate med de.

    Nektet å gå i dialog? Da skulle de vel ha fremlagt noe saklig da! Men det gjorde de altså ikke! Man kan da ikke ha dialog med så usaklige mennesker!

    Jeg snakker om roboter som kun er tiltenkt enkle oppgaver og ikke analyser eller har kompetanse.

    Liker

  32. Jeg tror han syns det er flott. Det viser hva for folk det er spesiet i Lærdal. Og det vil hjelpe han når han vil oppleve ting i eget liv. De er selvsagt ikke ferdig med han. Han må forstå at folk er etter han også! Og at det er pga våre forfedre stort sett.

    Liker

  33. Her ser vi det at det er en slags forbindelse mellom Laila Monica og meg.

    Det var spesielt. Vi får se hva som skjer. Men men.

    Liker

  34. Kan ikke se at det er dokumentert noe omsorgssvikt ut fra akkurat dette referatet. Men det er helt tydelig flere ting å ta tak i og som bør utredes videre. Det kan synes på sin plass med rådgiving og realitetsorientering til deg som mor på at din sønn hadde klare problemer. Det betyr ikke at det var omsorgssvikt her, men det vanskelige samarbeidet med deg bidro til at det var behov for hjelp fra barnevernet til dialogen med deg.

    Spørsmålet er igjen hvorfor du mener at dette får deg til å framstå i et bedre lys? Er du sikker på at han sto i skammekroken? Hvis du nektet å gå i dialog med barnehagen er det ikke så rart at de tok saken videre. Du som etterlyser fakta og dokumentasjon, hvor er dokumentene som viser at dette var Ap-folk og psykopater? Det er merkelig hvordan alle rundt deg igjen og igjen er så imot akkurat deg? Både staten og kommunene lyver om deg, men du klarer bare å vise til dokumenter der du kommer i et veldig dårlig lys.

    Vi bruker så visst ikke din sønn mot deg, hadde ikke du lagt ut om han så ville vi ikke engang visst at du hadde barn. Det er heller ikke vi som legger ut dypt personlig informasjon på nettet om han.

    Følger du ikke med i tiden? Det er ikke snakk om lang tid før vi vil ha tilgang til ekte kunstig intelligens og robotene blir smartere enn menneskene så å bli kalt robot er omtrent et kompliment. Under på hvordan du vil reagere når du spør KI om saken din? Forbered deg på å bli skuffet.

    Liker

  35. Vrangforestillingene dine er vi kjent med fra før.

    Men hva tror du han mener om at du legger ut dette? Enkelt spørsmål.

    Liker

  36. Som sagt er det heller dere som bruker han mot meg! Dere bruker barna mot foreldrene og sier at det er mot deres vilje, at man legger ut opplysninger uten deres samtykke med mer slik at dere kommer unna!
    Og hva konkret er så ille for han? Det er jo bare helt usaklige ting som de legger ut og da mest om meg! Barnehagen sitter der og synser om bagateller og mener også at foreldre bl.a ikke må se redde ut! Det er så overfladisk at det viser at de er faktisk at klin gærne. De er som roboter. Eller verre. De har ingen analytiske hjerner og de bruker alt mot en! Som dere!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Og dere er jo ikke mennesker.

    For dere så er stat og kommune den reneste sannhet. Alt de sier og gjør er fakta og de følger jussen ifølge dere. Hva fakta er driter dere i.

    Hvordan er det mulig å være menneske og ikke kunne tenke???????Og ikke ha hjerne?????+ Det er overhodet ingen hjernekapasitet hos dere! Dere er roboter. Dere er ikke mennesker.

    Liker

  37. Jeg lurer også på hva du tror din sønn mener om at du legger ut sånt. Bryr du deg om hva han mener, eller er han bare et redskap i «kampen» din?

    Liker

  38. Du sitter bare der og slenger dritt. Som vanlig. For deg er det andre sier alltid rett. Du bryr deg ikke noe om juss eller fakta!

    Jeg har sagt at jeg sluttet å snakke med de etter at jeg fant min sønn stående i skammekroken. De sa altså at han var så stille av seg at han måtte ha en ekstra ansatt og så hadde han havnet i skammekroken! Og dr de ikke sa noe om det. Og så skriver de at jeg ikke spør de!! Når har det blitt en en plikt for foreldre? Og hvorfor ikke spørre hvorfor jeg ikke spurte de? De vet at de lyver om barna og når foreldrene da ikke gidder å snakke med de så bruker de det mot de! Det er en ufattelig ondskap at det finnes ikke ord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Og dette er arbeiderpartifolk! Dette er reinsikka psykopater!!!!!!!!!!

    Dette er akkurat som de i NAV! De vrir på alt for å passe de. De er så onde og så jævlige at de er ikke mennesker! Det er bare pur ondskap!

    Dette er en bygd bestående av så ond mennesker at den burde utslettes!

    Liker

  39. Hva konkret er feil i det du har lagt ut her? Bortsett fra det faktum at du legger ut sånt på nettet. Du må være helt ute av stand til å se deg selv utenfra. 18 år etter en bekymringsmelding til barnevernet så er du fremdeles opprørt over saken i en slik grad at du legger ut særdeles personlige opplysninger om både deg selv og din sønn åpent på nettet. Har du samtykke fra han? Mener du at dette skal stille deg i et positivt lys? Dersom du ikke hadde offentliggjort dette ville ingen andre enn de involverte visst om det. Men nå vet ganske mange om det og ser tydelig at dette faller inn under mønsteret ditt. Du angriper alltid personen og ikke saken, din eks traff rett der.

    Alle vedtak er begrunnet og spesielt som jurist blir det veldig rart når du ikke angriper de faktiske vedtakene, men heller går etter de som prøver å hjelpe.

    Liker

Stengt for kommentarer.